سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیرمرغ تا جوراب دایناسور اینجاست
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

بنام خدا

سلام دوستان

خداروشکر شانس بمن رو کرده تا بار دیگر همراه کارگردان محترم خانم  لیلا مردانیان و دست اندرکاران شبکه 7 و برنامه گل آموز باشم ...مؤدب

من در شبکه 7 برنامه گل آموز در ساعت 2 به مدت 1 ماه آفیش هستم و سر اجرای زنده این برنامه خواهم رفت ...پوزخند

خوشحال میشوم تا جزو همکاران این گروه شوم و از کارم خوششان بیاید ... بووووس

حالا معلوم نیست این هفته اجازه اجرا میدهند یا هفته های بعدی ...یعنی چی؟باید فکر کرد

حالا ما باید همه احتمالات رو در نظر بگیریم و با لباس اجرا در پشت صحنه فیلم حاضر شویم ...تبسم

امیدوارم اینده کاری من با این حضورم رقم بخورد در برنامه ...

البته بنظر من اول مجریگری است بعد تئاتر ...دوست داشتن

خدا هرچه قسمتم است نسیبم کند ... ن انچه ب نفعم نیست و من انرا بظور میخواهم ...دوست داشتن

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

منتظر نظراتتون هستم درساخدانگهدار


[ یکشنبه 92/5/20 ] [ 1:56 صبح ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]

عدازظهر روز شنبه 28 مرداد 1391 که گروه‌های رصدی با تجهیزات رصدی خود مشغول استهلال بودند، خبرنگاران و عکاسانی از خبرگزاری‌های کشور به تهیه گزارش از فعالیت آنها مشغول شدند، اما انتشار یکی از این تصاویر و اظهارنظر دکتر فیروز نادری (مدیر برنامه‌های کاوش منظومه شمسی در جی.پی.ال ناسا) در صفحه شخصی خود، موجی از جنجال و تمسخر را به راه انداخت که صدالبته دلیل اصلی آن، ناآشنایی عموم مردم و حتی دانشمندان با شیوه خاص رصدگران هلال در ایران بود.
اگر تجهیزات مناسب داشته باشیم، بهترین روش رصد هلال به این ترتیب است: از یک شب قبل به رصدگاه مورد نظر می‌رویم، تلسکوپ مجهز به استقرار کامپیوتری را در طول شب به دقت تنظیم می‌کنیم و با استفاده از لپ‌تاپ (یا کامپیوتر خود تلسکوپ)، آن را در طول روز به سوی ماه نشانه می‌رویم. از آن‌جا که تنظیمات در شب قبل انجام شده، تلسکوپ با دقت به هدف موردنظر نشانه می‌رود و کافی است که از درون چشمی، هلال را جستجو کنیم.
اما در کشور ما برای تجهیز بیش از یکصد گروه استهلال با ابزارهایی پیشرفته مانند فوق، امکانات کافی وجود ندارد. به همین دلیل از دوربین‌های دوچشمی 120×20 و 150×40 (همان دوربین‌های بزرگی که در مانورهای نظامی می‌بینید) که در اختیار نیروهای نظامی است، استفاده می‌شود . گروه‌های استهلال با هماهنگی قبلی، این ابزارها را در روز رصد تحویل می‌گیرند و به رصدگاه می‌برند. دوربین‌ها مستقر شده و با استفاده از تئودولیت، افق صفر مشخص می‌شود. برای رصد در روز، بهترین کمک برای تعیین مختصات، خورشید است. به همین دلیل در هر لحظه برای یافتن اجرام سماوی ابتدا دوربین رو به خورشید نشانه می‌رود و با استفاده از مختصات نسبی، دیگر اجسام را پیدا می‌کنیم.
برای فوکوس کردن دوربین (یا تلسکوپ) در روز نیز دو روش بیشتر وجود ندارد. اگر به فیلتر خورشیدی مناسب مجهز باشیم، بهترین روش تنظیم فوکوس با مشاهده قرص خورشید است؛ در غیر این‌صورت، باید دوربین را روی دوردست‌ترین اجسامی که در افق دیده می‌شوند (مثلا کوه دوردست) تنظیم کرد. در این تصویر نیز فرد روحانی (سمت راست) درحال تنظیم فوکوس دوربین روی جسمی در افق و فرد سمت چپ در حال جستجوی هلال در فاصله 12 درجه‌ای از خورشید است.
در دیگر کشورها، کمتر کسی از این شیوه برای استهلال استفاده می‌کند و به همین دلیل، شاید در نگاه اول این روش عجیب به نظر می‌رسد. اما نکته مهم این است که بتوانید با ابزاری که در اختیار دارید، بهترین و دقیق‌ترین روش را برای رسیدن به هدف خود انجام دهید. جالب است بدانید که دو رکورد جهانی رویت هلال جوان که توسط حجت‌الاسلام دکتر علیرضا موحدنژاد و مهندس محسن قاضی‌میرسعید ثبت شده است، با استفاده از همین تجهیزات و به همین روش حاصل شده است.
منبع: دانستنیها-شماره


[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 6:37 عصر ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]

یکی از مسایل مهم و البته بحث برانگیز در آغاز و پایان ماه مبارک رمضان برای مسلمانان، بحث استهلال ماه می باشد که در واقع رویت هلال ماه تنها نشانه برای شروع و پایان ماه مبارک رمضان در دین اسلام معین شده است.

از آنجایی که امکان اختلاف افق در استرالیا با ایران و یا دیگر کشور های اسلامی وجود دارد، لذا دوستان و مومنین عزیز باید از وضعیت ماه در محل اقامت خود، استرالیا، آگاهی داشته باشند. در صورت تمایل و آگاهی از وضعیت ماه و خورشید به صورت زنده در ملبورن می توانید به اینجا مراجعه کنید. در این وب سایت وضعیت کنونی ماه و خورشید بر پایه محاسبات قوی قابل مشاهده است. همچنین در وب سایت دیگر تحت عنوان “پروژه رؤیت هلال ماه اسلامی” اطلاعات خوب و جامع در ارتباط با محاسبات نجومی هلال ماه و آغاز ماه قمری وجود دارد. یکی دیگر از منابع در جهت مشاهده زنده هلال ماه و آگاهی از امکان و احتمال مشاهده هلال ماه در شروع هر ماه، این وب سایت می باشد. با توجه به اطلاعات ارائه شده در این وب سایت، امکان دیدن هلال ماه شوال در چهارشنبه شب 8 سپتامبر 2010 غیر ممکن می باشد.

همانطور که در تصویر مشاهده می فرمایید بسیاری از کشورها از جمله استرالیا و ایران در بخش سیاه رنگ واقع شده اند که اصولا هلال ماه با وسایل اپتیک و بدون آن قابل مشاهده نمی باشد. ولی در هنگام غروب آفتاب در پنج شنبه شب، 9 سپتامبر 2010 امکان رویت هلال ماه حتی با چشم غیر مسلح در استرالیا و ایران و بسیاری از کشورها  قابل مشاهده می باشد. همانطور که مشاهده می فرمایید استرالیا و ایران در بخش سبز رنگ قرار گرفته اند.

لذا احتمالا آغاز ماه شوال 1431 هجری قمری و عید سعید فطر در استرالیا در روز جمعه 10 سپتامبر 2010 خواهد بود. در این راستا بنیاد توحید اطلاعات جدید را در وب سایت خود (www.tohidfoundation.com) منتشر خواهد کرد. اگر دوستان عزیز نظر و یا سوالی در این ارتباط دارند می توانند با بنیاد توحید ارتباط برقرار کنند و نظرات و یا سوالات خود را به ایمیل بنیاد (info@tohidfoundation.com) ارسال نمایند.

بدینوسیله به استحضار مومنین عزیز می رساند که نماز عید فطر به صورت جماعت در مکان های زیر برگزار می شود که می توانند راس ساعت مشخص شده برای ادای نماز حضور بهم رسانند:

1) Friday 10 September 2010

Mt Waverley Community Centre – (Hall)

47 Miller Crescent, Mt Waverley

Start time: 8:30 am Sharp


2) Friday 10 September 2010

92-104 LOWSON ST FAWKNER

Melway: 7H 12

Start time: 8:45 am Sharp

مجدد متذکر می شویم پرداخت زکات فطریه قبل از نماز عید فطر فراموش نشود.

در پایان بنیاد توحید حلول ماه مبارک شوال و فرارسیدن عید سعید فطر را به همه عزیزان ارجمند تبریک گفته و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان را خواستار است.


[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 6:30 عصر ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]
چه می شد اگر

شبها

تا دو ساعت مانده به ساعتی که خوابم ببرد و

صبح ها

تا یک ساعت بعد از بیدار شدنم
فراموشی می گرفتم...



[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 1:54 صبح ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]
نگرانم برای روزهایی که میایند تا از تو تاوان بگیرند
نگرانم برای پشیمانی ات زمانی که هیچ سودی ندارد
روزگاری درد کشیدنت برایم عذاب آِِور بود
......
اما روزها خواهند گذشت
و تو آری تو
آنچه را به من بخشیدی
ز دست دیگری باز پس خواهی گرفت
اسم تو صورت تو و یاد تو
تنها یک چیز را بخاطر من میاورد
===> دروغ را <===
تو یک دوست را از دست دادی و من دشمنم را شناختم !!
<\/h6>





[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 1:54 صبح ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]
بی خبرم از تو ،از تو که یک حس لذت بخش کشنده بودی
حسی داغ ... مثل لیسیدن عسل از لبه های شکسته یک لیوان یا ...
و تلخ ، تلخ تر از جویدن هزار بسته ته سیگار
کاش بودی و آخرین پک را به من می زدی ، تا من هم مثل تو دود شوم و به هیچ بپیوندم


[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 1:54 صبح ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]
تراژدی این نیست که تنها باشی ،
بلکه این است که نتوانی تنها باشی.

گاهی آماده ام همه چیزم را بدهم تا هیچ
پیوندی با جهان انسان ها نداشته باشم.

( یادداشت ها - آلبر کامو )



[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 1:54 صبح ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]
آرامتــر تکــانـش دهیــد...
مـَـرگ مَغـــزی شُــده... !!
بــایـد زودتـــر دفــن شــود ،
چیـــزی بــَرای اِهـدا هـــم نــدارد ،
اِحســـاسَـــم است ...!!
تــــا همیـن دیــروز زنـده بـــود ،
خـــــودم دیـــدم ،
کِســـی لِهــــش کــــــرد و رَفــت... !!!


[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 1:54 صبح ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]

سلام

یه خبری امروز از اخبار شبکه 2 شنیدم که گفته بود بخاطر تحریم ایران بهشون وسایل مناسب ارتباطی ندادند و با تجهیزات کم راهی سفری پر دردسر شدن و موضوع خوبی بود تا بهونه بشه براشون و به عهده نگیرن ...

طبق شواهد و مدارک دریافتی از جی پی اس ها نشان داده شده که از مرز پاکستان رد شده و به چین رفته اند ...

ایران از سفارت چین کمک گرفت و متوجه شدند به سمت عربستان رفته اند و در چین نیستند ...

*** گزارشات حاکی از ان است که عربستان از جا و موقعیت ان 3 کوهنورد خبر دارند و بخاطر شرایط تحریم و دشمنی و ... که هنوز علت معلوم نیست اطلاعاتی به ایران نداده اند و از کمک به ایران دوری کرده اند ... ***

امیدوارم انها زنده باشن و به عربستان رفته باشن تا اینکه جنازشون پیدا بشه ... مگه نه ...

======================================================================

منتظر نظراتتون هستم : درسا


 


[ شنبه 92/5/5 ] [ 11:11 عصر ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]

سلام

امروز تو اینترنت دنبال خبر جدیدی از 3 کوهنورد میگشتم که فهمیدم تونستن راهی رو که رفتن پیدا کنن و اونجا دنبالشون بگردن و از امروز مرحله 2 جست و جو اغاز شده و باشگاه کوهنوردی ارش هم به عهده گرفته و گفته تا پیدا نکنیم دست بردار نیستیم ....

خیلی سخته ما اینجا باشیم راحت ... اونا با تن بی جون زیر برف و سرما ... براشون دعا کنید ...

==================================================================================

منتظر نظراتتون هستم : درسا


[ شنبه 92/5/5 ] [ 2:21 عصر ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب