سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیرمرغ تا جوراب دایناسور اینجاست
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

یکی از مسایل مهم و البته بحث برانگیز در آغاز و پایان ماه مبارک رمضان برای مسلمانان، بحث استهلال ماه می باشد که در واقع رویت هلال ماه تنها نشانه برای شروع و پایان ماه مبارک رمضان در دین اسلام معین شده است.

از آنجایی که امکان اختلاف افق در استرالیا با ایران و یا دیگر کشور های اسلامی وجود دارد، لذا دوستان و مومنین عزیز باید از وضعیت ماه در محل اقامت خود، استرالیا، آگاهی داشته باشند. در صورت تمایل و آگاهی از وضعیت ماه و خورشید به صورت زنده در ملبورن می توانید به اینجا مراجعه کنید. در این وب سایت وضعیت کنونی ماه و خورشید بر پایه محاسبات قوی قابل مشاهده است. همچنین در وب سایت دیگر تحت عنوان “پروژه رؤیت هلال ماه اسلامی” اطلاعات خوب و جامع در ارتباط با محاسبات نجومی هلال ماه و آغاز ماه قمری وجود دارد. یکی دیگر از منابع در جهت مشاهده زنده هلال ماه و آگاهی از امکان و احتمال مشاهده هلال ماه در شروع هر ماه، این وب سایت می باشد. با توجه به اطلاعات ارائه شده در این وب سایت، امکان دیدن هلال ماه شوال در چهارشنبه شب 8 سپتامبر 2010 غیر ممکن می باشد.

همانطور که در تصویر مشاهده می فرمایید بسیاری از کشورها از جمله استرالیا و ایران در بخش سیاه رنگ واقع شده اند که اصولا هلال ماه با وسایل اپتیک و بدون آن قابل مشاهده نمی باشد. ولی در هنگام غروب آفتاب در پنج شنبه شب، 9 سپتامبر 2010 امکان رویت هلال ماه حتی با چشم غیر مسلح در استرالیا و ایران و بسیاری از کشورها  قابل مشاهده می باشد. همانطور که مشاهده می فرمایید استرالیا و ایران در بخش سبز رنگ قرار گرفته اند.

لذا احتمالا آغاز ماه شوال 1431 هجری قمری و عید سعید فطر در استرالیا در روز جمعه 10 سپتامبر 2010 خواهد بود. در این راستا بنیاد توحید اطلاعات جدید را در وب سایت خود (www.tohidfoundation.com) منتشر خواهد کرد. اگر دوستان عزیز نظر و یا سوالی در این ارتباط دارند می توانند با بنیاد توحید ارتباط برقرار کنند و نظرات و یا سوالات خود را به ایمیل بنیاد (info@tohidfoundation.com) ارسال نمایند.

بدینوسیله به استحضار مومنین عزیز می رساند که نماز عید فطر به صورت جماعت در مکان های زیر برگزار می شود که می توانند راس ساعت مشخص شده برای ادای نماز حضور بهم رسانند:

1) Friday 10 September 2010

Mt Waverley Community Centre – (Hall)

47 Miller Crescent, Mt Waverley

Start time: 8:30 am Sharp


2) Friday 10 September 2010

92-104 LOWSON ST FAWKNER

Melway: 7H 12

Start time: 8:45 am Sharp

مجدد متذکر می شویم پرداخت زکات فطریه قبل از نماز عید فطر فراموش نشود.

در پایان بنیاد توحید حلول ماه مبارک شوال و فرارسیدن عید سعید فطر را به همه عزیزان ارجمند تبریک گفته و آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان را خواستار است.


[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 6:30 عصر ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب