سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شیرمرغ تا جوراب دایناسور اینجاست
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

این بیوگرافی ها رو از سایت سیستم کارگردان آوردم که کامل هستن و به

علاوه درست و توش نوشته شده که بازیگرایی که با هم ازدواج کردن یا از هم

جدا شدن . اونایی که ننوشته یعنی نبودن با هم . نظرتون رو بگین در این باره

بی نظر نمونه همش .

بیوگرافی داریوش فرهنگ :



زمینه فعالیت کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس، بازیگر
ملیت ایران
تولد 6 آذر 1326 آبادان
نام دیگر داریوش فرهنگ درخشانی

همسر سوسن تسلیمی (طلاق گرفتند) رزیتا اربابیان (اکنون)
فرزندان مانی

داریوش فرهنگ درخشانی (زاده 6 آذر 1326 در آبادان) کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و بازیگر ایرانی است. نخستین ساخته تلویزیونی داریوش فرهنگ، مجموعه سلطان و شبان نام داشت که پخش آن در سال‌های آغازین دهه 60 خورشیدی با استقبال زیادی روبرو شد.

داریوش فرهنگ در خانواده‌ای متوسط در آبادان به‌دنیا آمد. او پس از درگذشت پدرش در 8 سالگی به‌همراه خانواده به شهر کرمان (زادگاه مادرش) مهاجرت کرد. دوران دبستان و دبیرستان را در کرمان گذراند و پس از آنکه در دانشگاه پذیرفته شد به تهران رفت.
او در سال 1352 در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد.داریوش فرهنگ فعالیت در تئاتر را از سال 1345 آغاز کرد و در سال 1347 گروه تئاتر پیاده را بنیان گذاشت. نخستین فعالیت سینمایی داریوش فرهنگ با بازی در فیلم کوتاه سلندر (واروژ کریم‌مسیحی) در سال 1359 بود. پس از آن با فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی فیلم 65 دقیقه‌ای رسول پسر ابوالقاسم، فعالیت حرفه‌ای خود را در سینما آغاز کرد. سوسن تسلیمی، بازیگر سینما و تئاتر، همسر پیشین او بود. فرهنگ در بخش‌های دیگر صنعت سینما همچون طراحی صحنه و لباس، طراحی تیتراژ، تهیه‌کنندگی نیز فعالیت داشته است


[ شنبه 92/4/1 ] [ 11:28 صبح ] [ درسا د.حسنی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب